Dosier II

PREPARANDO A REFUTACIÓN                                                                                     Anexo ao si



1ªRefutación

 ( 1 ) Que entendedes por xuventude ?
 Manexamos varios informes , pero pareceunos moi ilustrativo  o estudo que aparece  conciencia eco.com  onde explica con claridade como o termo xuventude nace directamente unido ao consumo e algo relativamente novo. Os grupos de idade que comprede van variando no tempo. No  noso traballo consideramos que o grupo de idade denominado xuventude comprende tres tramos: Os adolescentes entre 14 e 17 anos, os mozos entre 18 e 25 e o grupo comprendido entre os 25 e 30 anos que aparece incluído en moitos estudos como poboación xove.


( 2 ) Que entendedes por consumo responsable?     

Consumimos de maneira responsable  cando vencellamos  un  consumo respectuoso co medio ambiente, optando no mercado polas opcións que o favorezan, un consumo racional  ao demostrarmos unha actitude consciente e reflexiva á hora de adquirir un produto ou servizo: Que comprar? Canto gastar? A que establecementos acudir? Cando realizar as compras? Como responder a posibles complicacións: avarías, produtos en mal estado...? E un consumo ético cando  valoramos as opcións máis xustas e solidarias  non no só o  beneficio persoal.
Estudio “Consumo Responsable y Desarrollo Sostenible: Tendencias de Consumo Responsable 2012_

 Que datos usades para afirmar que os mozos melloran o consumo?
 Manexamos moitos, pero podemos poñer dous exemplos  claros con estatísticas  que demostran  un consumo racional na maioría dos mozos.
 
( 3 )  Segundo un estudo realizado polo Observatorio Vasco da Xuventude, o consumo responsable entre os 15 e os 29 anos está moi estendido, xa que case un 60% deles consome de forma racional ,é dicir: atendendo ao “como” antes que ao “que” ou ao “canto”. O estudo revelou que un 84% de mozos comproba que o produto está en bo estado antes de mercalo e que un 82% reclama no caso de ter algún problema. (Fonte: Estudo polo Observatorio Vasco da Xuventude ) .

( 4 ) Para os que queren máis exemplos, segundo un estudo realizado en Extremadura sobre a Xuventude nos últimos anos Estudo en Extremadura ) , un 66% dos aforros dos mozos de entre 25 e 30 son para vivenda. Só unha pequena parte dos mozos de entre 15 e 30 anos merca produtos atendendo a que sexan de marca. O estudo amosa que escoitan recomendacións antes de se decidir, valoran que un produto se poda cambiar, comproban o prezo no tícket despois da compra e intentan adquirir cousas con garantía.

( 5 ) So unha mostra dos nuverosos  Titulares de prensa entre 2010- 2013  que falan da iniciativa dos mozos emprendedores

            Mozos emprendedores lanzan propostas contra a crise nun congreso en Vitoria. O correo. com
A crise impulsa a creatividade empresarial entre os máis novos: servizos de xestoría e publicidade en  bicicleta
A xuventude emprendedora recorre ao autoemprego para saír da crise. A provincia.es
Tres mozos emprendedores  e un veterano crean una empresa en plena crise: Non teñen máis saída que arriscar o irse ao paro.

( 6 )  Mostra de ocio alternativo ao do centro comercial, ocio non consumista no Concello de Ferrol. Ardora Talleres e obradoiros de: piscina, pairoflexia, baile,vidrieiras coiro.
Cartel de Ardora Ferrol 2011

 7 )

2ºRefutación:
https://docs.google.com/file/d/0Bx340EfvN-FTSi1DLXYwTURKTGs/edit?usp=sharing 


-.-.-.-.-.-.-.-.-

Preparación á refutación                                                                                                                   anexo ao non

1ªRefutación

( 1 ) Que entendedes por xuventude ?
 Manexamos varios informes , pero pareceunos moi ilustrativo  o estudo que aparece  conciencia eco.com  onde explica con claridade como o termo xuventude nace directamente unido ao consumo e algo relativamente novo. Os grupos de idade que comprede van variando no tempo. No  noso traballo consideramos que o grupo de idade denominado xuventude comprende tres tramos: Os adolescentes entre 14 e 17 anos, os mozos entre 18 e 25 e o grupo comprendido entre os 25 e 30 anos que aparece incluído en moitos estudos como poboación xove.


( 2 ) Que entendedes por consumo responsable?    

Consumimos de maneira responsable  cando vencellamos  un  consumo respectuoso co medio ambiente, optando no mercado polas opcións que o favorezan, un consumo racional  ao demostrarmos unha actitude consciente e reflexiva á hora de adquirir un produto ou servizo: Que comprar? Canto gastar? A que establecementos acudir? Cando realizar as compras? Como responder a posibles complicacións: avarías, produtos en mal estado...? E un consumo ético cando  valoramos as opcións máis xustas e solidarias  non no só o  beneficio persoal.
Estudio “Consumo Responsable y Desarrollo Sostenible: Tendencias de Consumo Responsable 2012_

Os mozos son máis consumistas que os adultos, segundo constata o Informe europeo sobre os problemas de adicción ao consumo, no que se le que un 53% das mulleres novas europeas son adictas ás compras, fronte a un 39% de homes. "En concreto", sinala Garcés, "un 46% de mozos compra en exceso. Ata o seu patrón de lecer é ir de compras: vas ao centro comercial e pasas a tarde de escaparates. Estes mozos xamais viviron pensando no aforro. Si queren algo, téñeno xa. E segundo vanse facendo maiores tenden a consumir tirando do crédito, que é o que nos leva a esta situación de débeda permanente". A xeración consumista é, xa que logo, a xeración da débeda.
Estudo CREAFUTR , páx. 13

 ( 4 ) Cadro que fixo Irene sobre o consumo de marcas nos mozos

          Presentación sobre o consumo de móbiles

         Os menores se enganchan á cirurxía estética
 A cirurxía estética gaña terreo en España. Tamén entre os menores de idade. Cada vez máis acoden ás consultas médicas con intención de operarse. Os expertos alertan do auxe destas intervencións entre os adolescentes. A esas idades poden provocar problemas no seu desenvolvemento. Con todo, non hai unha regulación legal que impida practicalas. A idea da moza que acode ao cirurxián porque lle regalaron unha intervención para facerse algún retoque non é unha entelequia. Para frear a normalización desta cirurxía entre os menores, comunidades como Andalucía obrigaranlles a someterse a un exame psicolóxico previo. Entre os médicos hai discrepancias sobre a idade na que debe facerse este tipo de intervencións.
Con regulación ou sen ela, Rodrigo asegura que o auxe da cirurxía estética en menores debe frearse. "Pódese chegar a converter nunha cadea. Unha vez que conseguen cambiar algo que lles disgusta ven en moitos casos que os seus problemas non se solucionan e fixan o seu obxectivo noutro defecto real ou imaxinario a corrixir", expón. Para os expertos, a cirurxía pode ter un efecto moi positivo para corrixir malformacións, cicatrices ou defectos. Pero tamén ten os seus riscos. Non só físicos. Na maioría das ocasións non só debe completar o seu desenvolvemento o corpo. Tamén a personalidade. "Nos mozos hai moitas veces unha inmadurez emocional e de personalidade que lles fai tomar decisións das que logo poden arrepentirse", di Rodrigo

 ( 7 ) Técnicas de condicionamento psicolóxico cada vez máis depuradas  e perfeccionadas

Obsolescencia programada: denomínase obsolescencia programada ou obsolescencia planificada á determinación, a planificación ou programación do fin da vida útil dun produto ou servizo de modo que tras un período de tempo calculado de antemán polo fabricante ou pola empresa de servizos durante a fase de deseño de devandito produto ou servizo, este tórnese obsoleto, non funcional, inútil ou inservible.

Obsolescencia de estilo : En ocasións chámase  obsolescencia “psicolóxica” o de “a moda”. Modifícanse características superficiais do produto  de  forma tal que o novo modelo se distinga facilmente do anterior. A idea é  facer que as persoas se sentan anticuadas se seguen usando os modelos anteriores.
ENGADIR REFERENCIAS Á VENDA DE MÓBILES.

(  8 )   O consumismo non é algo que se poida corrixir  só  por atoparse  coa  necesidade de carecer e ter que renunciar a todo o que se quere e todo ou o que se pide.  O camiño  cara a un consumo  responsable é moito máis longo e non se consigue sen unha reeducación que incida en reafirmar:
A capacidade crítica que axude a descubrir as mensaxes solapadas, as pretensións dos demais, etc
A información sobre técnicas e manexos empregados polo marketing e a publicidade
A automotivación  para facer as cousas polo seu ben e polo dos demais e non necesariamente para recibir unha compensación
A autoestima e confianza en si mesmo para non ten que buscar a aceptación desmedida do grupo  e sintan que para integrarse ha facer todo o que fagan os demais e como o fagan os demais.
O sacrificio de pospoñer a satisfacción inmediata dos desexos que só se aprende se se experimenta.


 (9)
Hai un sinxelo decálogo en torno ao consumo responsable en tempos de crise . Demostrar como a meirande parte da mocidade vive de costas ao el e  pon por diante sempre ou seu interese persoal e a inmediatez para conseguir ou que quere.

1. A xuventude cando quere algo non preocúpase de buscar a proporcionalidade entre ou obxeto de consumo e a súa finalidade ?¡cantas veces constatamos un forte desequilibrio. Moitos xoves gastan ou dobre ou ou triplo do necesario para conseguir un pantalón de marca, un móbil ou aparello electrónico de última xeración, con infinitas funcións e aplicacións que nunca empregará.

2. A mocidade móvese por moitas ocasións as compras compulsivas fan que non se comprobe a calidades dás materias primas, dous procesos de produción implicados, dás condicións dúas traballadores que interviron.
Non é certo que son vos xoves vos grandes consumidores de accesorios, materiais de todo tipo, imitacións de marcas..., pedíndoos á tendas online a Corea ou a Chinesa, sen garantías e sen mínima información sobre ou proceso de produción.

2) Sempre que sexa posible ter un coñecemento básico da calidade das materias primas, dos procesos de produción implicados, das condicións dos traballadores que interviñeron;

3) A cantos mozos coñecedes que cando queren mercar algo, prioricen produtos con «valor engadido» ?vos produtos procedentes do comercio xusto, de proximidade, de contornos familiares, de modelos empresariais de economía social ou derivar e participantes en proxectos solidarios.

4) Ser consciente de que o «consumo responsable» non sempre é o máis barato e que, xa que logo, é lexítimo modular a compra con dúas tipoloxías do mesmo produto para nivelar a nosa cesta

5) Reconducir os habituais obsequios e agasallos no marco do «consumo responsable»;

6) Potenciar a austeridade como actitude persoal e colaborar nunha segunda «redistribución de alimentos» mediante entidades concretas;

7) Escoller produtos de uso e servizo persoal pero con posibilidades de ser compartidos;

8) Controlar e contrarrestar a actitude impulsiva ?sexa a propia ou a dos próximos? ante o consumo

9) Comprometerse cunha actitude proactiva para desenmascarar a publicidade enganosa;

10) Considerar a duración dos obxectos de motivo de compra, o custo do mantemento, o gasto enerxético para o funcionamento e o aproveitamento na súa  reciclaxe.

2ªRefutación
Refutacións polo non

       A nosa conclusión, despois de todos os datos exposto segue sendo contundente: a grande maioría da mocidade  non evolucionou coa crise cara un consumo máis responsable. É verdade que  a falta de ingresos deles ou da súas familas, cando son dependentes, obrigou a moitos mozos a restrinxir gastos, pero iso non significa  que estean asumindo un consumo máis reflexivo ou racional.

         Para moitos rapaces  a preocupación polo ocio,o tempo libre, as compras, á estética, os aparellos tecnolóxicos, as marcas de roupa,  etc. están  por encima doutros temas que deixan  de lado,  ou incluso consideran  que non dependen en absoluto dos seus comportamentos:
 - Mozos con escasa conciencia ambiental ou ecolóxica que non reciclan, non reutilizan, non separan residuos....
 - Mozos que non participan na vida social,  nin se implican no seu contorno máis próximo.
 - Rapaces  de distintas idades que viven cos seus pais, pero illados no seu mundo de redes sociais, aparellos electrónicos e mergullados no seu cuarto, sen colaborar nin participar da vida familiar, creando  conflitos  permanentes  e frustrados ao ver  cortadas as súas ansias consumistas.

          A  necesidade de carecer, de apertarse o cinto,  á que se ve abocada a xuventude non vai acompañada  doutra serie de aprendizaxes  e comportamentos que serían necesarios para chegar a un consumo máis responsable e reflexivo. 
 Falta capacidade crítica,  que en moitos casos non lles foi transmitida polos pais. Ausencia de información e recursos  para loitar coas redes do mercado e da publicidade.
Carencia dun bo nivel de autoestima e automotivación para que non sexa imprescindible a constante aprobación do grupo  e capacidade para ser capaz de pospoñer a necesidade inmediata de ver cumpridos os seus desexos.

       Estamos pois convencidos de que  a xuventude consumista segue séndoo malia a crise.

-No recente estudo sobre “CONDICIÓNS SOCIAIS DA  SAÚDE E BENESTAR DOS XOVES” encargado pola Organización Mundial da Saúde (2012) conclúese que os adolescentes españois están á cabeza en consumo de alcohol e porros.
- Enquisa do Observatorio Vasco de Consumo: non chegan ao 50% o número de mozos e mozas vascos que consomen de xeito responsable e no que se refire ao consumo ético e alternativo, suspenden claramente.
- Se fan referencia á enquisa sobre Xuventude e Consumo do Instituto Nacional de Consumo, debemos interpelar porque é do 1998. (temos correo xuxtificativo)

-          No traballo de José david Morales sobre  “Crisis e xuventude” que trata da idade de emancipación dos mozos e mozas na Comunidade de Madrid, sinálase que o 67% dos mozos de entre 18 e 29 anos aínda viven na casa de seus pais porque non teñen medios para emanciparse mantendo os altos niveis de consumo aos que están afeitos, situación que contrasta grandemente coa dos seus pais que se lanzaban a unha independencia sen dispor de nada practicamente.
-          Segundo a socióloga Antía   Guillén García (2012), os consumidores mozos móvense non pola necesidade, senón por  tres condicionantes: moda, marquismo e publicidade. Istto claramente nos reafirma na nosa tese.
-          Gráfica de Irene obtida da enquisa GLOBAL HABBOYOUTH SURVEY, na que se observa a importancia que se lle dá ás marcas. A mocidade incitada pola publicidade amósase incapaz de renunciar ás marcas, que supoñen case sempre un consumo irresponsable e provocan discriminación. (cartolina?)
-          A obsolescencia programada que é un dos feitos máis daniños da nosa sociedade de consumo (impresoras cun chip para deixar de funcionar ao chegar aos 18000 folios, móbiles como os iphone de Appel cunha batería que deixaba de funcionar aos 18 meses …) soe afectar a aparellos tecnolóxicos pero provoca o que se denomina obsolescencia psicolóxica. Esta, tamén denominada de moda ou estilo,   padécena moitos mozas e mozos que senten a necesidade de renovar constantemente produtos que aínda están en perfecto funcionamento. Somos vítimas novamente da publicidade e das estratexias de márketin: por exemplo unha camiseta de VAZDA ou Nike ou Kick silver fai que vaiamos por aí facendo publicidade , pero cada nova tempada cambia a cor do logo, o formato, o lugar onde leva o logo… e iso lévanos a desexar renovar, para non sentirnos ANTICUADOS, que rima con AVERGOÑADOS. Novamente, a presión do grupo.